دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

فواید بی نظیر جوانه ماش را از دست ندهید!

  • مرضیه نیکزاد
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

جوانه ها منبع انواع ویتامین ها و پروتئین ها و مواد معدنی هستند و همچنین منبع بسیار خوبی از کلسیم و پتاسیم و فسفر نیز به شما می آیند. در این مطلب با خواص جوانه ماش و ئیژگی های دارویی و درمانی آن بیشتر آشنا می شویم.

حبوبات پس از جوانه زدن از فواید بسیار بالایی برخوردار هستند و شامل انواع ویتامین ها و پروتئین ها و مواد معدنی می باشند. جوانه ی بیشتر حبوبات منبع بسیار عالی مواد مغذی و انرژی می باشند. سبزیجات پس از آن که چیده می شوند خیلی سریع فواید خود را از دست می دهند اما حبوبات بر خلاف سبزیجات تا زمان مصرف خاصیت خود را حفظ می کنند. در این مطلب با خواص جوانه ماش و فواید دارویی و درمانی آن در خدمت شما مخاطبان عزیز می باشیم.

همان طور که می دانید ویتامین های گروه E و B موجب جوانی پوست می شوند. از آن جایی که جوانه ها سرشار از این ویتامین های جوان کننده می باشند پس می توان گفت که جوانه ها موجب جوانی پوست می شوند. از میان انواع جوانه ها می توان تاثیر جوانه گندم و جوانه ماش را بر روی رشد و تقویت مو مشاهده کرد. در این مقاله با فواید شگفت انگیز جوانه ماش در خدمت شما دوستان عزیز می باشیم.

خواص دارویی جوانه ماش

خواص جوانه ماش چیست؟

جوانه ماش دارای فواید دارویی و درمانی بسیاری می باشد که می توان از این ماده غذایی مفید برای پیشگیری از انواع بیماری ها و سلامت بدن استفاده کرد. این ماده غذایی مفید برای تقویت مو و رفع یبوست و خستگی و بی حالی بسیار موثر می باشد. جوانه ماش به دلیل داشتن کالری پایین به تناسب اندام نیز کمک می کند. علاوه بر آن خواص دارویی جوانه ماش موجب پاک سازی کلیه ها شده و مشکلات دستگاه دفع ادرار را بر طرف می کند. مهمترین فواید جوانه ماش را در ادامه به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

خواص دارویی و درمانی جوانه ماش

کم خونی

امروزه برای درمان مشکل کم خونی به خصوص خانم ها به دنبال انواع داروهای گران قیمت می روند اما با استفاده درست از انواع جوانه ها به خصوص جوانه ماش که سرشار از آهن می باشد می توان بیماری کم خونی را درمان کرد و موجب تقویت سیستم خون رسانی در بدن شد.

تعادل بلوغ جنسی

جوانه حبوبات موجب هماهنگی هورمون های بدن و فعالیت جنسی می شوند. برای جلوگیری از ایجاد بلوغ زود رس می توان از جوانه انواع حبوبات به خصوص جوان ماش استفاده کرد.

  •  آرون گروپس

 تاثیر مصرف جوانه ماش برای درمان ناباروری

انواع ریزمغذی ها سرشار از ویتامین E می باشند که این ویتامین موجب افزایش تولید اسپرم در مردان و تقویت کردن آن ها می شوند همچنین افرادی که دارای مشکل ناباروری می باشند پیشنهاد می کنیم که از فواید جوانه ماش بهره مند شوند.

جوانه ماش و خواص مفید آن

کبد

فواید درمانی جوانه ماش به دلیل دارا بودن لسیتین موجب کاهش کلسترول خون در بدن می شود و همین امر باعث کاهش میزان چربی در کبد شده و از داشتن کبد چرب جلوگیری می کند.

 خواص جوانه ماش برای پوست

وجود فیتواستروژن موجود در جوانه ماش که همچون گیرنده های استروژنی پوست عمل می کند موجب بالا رفتن کولاژن و الاستین موجود در پوست می شود. بهره بردن دقیق و منظم از فواید جوانه ماش موجب جلوگیری از خشکی پوست و پیری آن می شود.

تقویت مو و ناخن

کمبود ویتامین ها و پروتئین ها و روی در بدن موجب شکنندگی ناخن و مو می شوند. برای سلامت مو و ناخن بهتر است که از انواع ریز مغذی ها به خصوص جوانه ماش استفاده کرد.

درمان یبوست

پیشنهاد می کنیم که برای درمان یبوست از جوانه ماش استفاده نمایید زیرا فیبر موجود در این جوانه به عملکرد بهتر روده ها کمک کرده و علائم یبوست را از بین می برد.

آشنایی با خواص جوانه ماش

تقویت مغز

جوانه ها حاوی مقادیر زیادی از انواع ویتامین ها می باشند که ویتامین موجود در جوانه ماش موجب دفع مواد مضر و سموم بدن شده و سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و مغز را در شرایط خوبی قرار می دهد.

درمان جوش و آکنه

بروز جوش و آکنه از مشکلات پوستی بسیار شایع در بین اکثر افراد می باشد که با کمک جوانه ماش می توانید این مشکل را برطرف کنید زیرا، جوانه ماش دارای سه نوع اسید چرب است که با باکتری های صورت مبارزه می کند در نتیجه کمک شگفت انگیزی به رفع آکنه می کند.

خاصیت بی نظیر جوانه ماش بر سلامت پوست

کاهش وزن

به دلیل اینکه جوانه ماش دارای کالری کم و مقادیر فراوانی فیبر است سبب کاهش اشتها و پیشگیری از پرخوری خواهد شد بنابراین، اگر شما نیز برای رسیدن به لاغری روش های مختلفی را امتحان کرده اید اما به نتیجه دلخواه نرسیده اید بهت است جوانه ماش را امتحان کنید.

جلوگیری از آب مروارید

طبق تحقیقات انجام شده جوانه ماش دارای مقادیر زیادی ویتامین های B است که سبب کاهش خطر ابتلا به بیماری های چشمی مانند آب مروارید می شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

وجود ویتامین C و مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان در جوانه ماش کمک شایانی به تقویت سیستم ایمنی بدن می کند در نتیجه باعث کاهش خطر مبتلا شدن به سرماخوردگی و آنفولانزا می شود.

خواص جوانه ماش بر سلامت بدن

بدنسازی

از دیگر فواید باور نکردنی جوانه ماش کمک به عضله سازی ورزشکاران در بدنسازی است زیرا، دارای پروتئین زیادی است همچنین به دلیل داشتن کربوهیدرات کمک زیادی به ریکاوری عضلات بدنسازان بعد از تمرینات سخت بدنسازی می کند.

کاهش سندروم قبل از قاعدگی

به دلیل اینکه جوانه ماش دارای فولات و ویتامین B6 است در نتیجه نشانه های سندروم قبل از قاعدگی در بانوان را کاهش می دهد بنابراین مصرف جوانه ماش برای خانم ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

بررسی فواید جوانه ماش

نحوه مصرف جوانه ماش

در بیشتر مواقع جوانه ماش را به شکل خام در تهیه انواع سالاد و ساندویچ و به شکل پخته در تهیه انواع غذا و سوپ مورد استفاده قرار گرفته می شود.

بررسی ارزش غذایی جوانه ماش در صد گرم

  • چربی : ۰.۲ گرم
  • کالری : ۳۰
  • کربوهیدرات : ۶ گرم
  • پروتئین : ۳ گرم
  • قند : ۴.۱ گرم
  • فیبر : ۱.۸ گرم

نکاتی درباره جوانه ها

  • افرادی که به پروتئین موجود در جوانه ها حساسیت دارند بهتر است که از جوانه ها استفاده نکنند.
  • اغلب جوانه ها را باید به صورت خام مصرف نمایید اما اگر مایل هستید که آن ها را بپزید باید توجه کنید که خیلی پخته نشوند و آن ها را با حرارت کم بخار پز نمایید.
  • جوانه هایی را که خریداری می کنید باید تازه بوده و رنگ آن ها تیره و کدر نباشند و آن ها را در دمای یخچال نگهداری نمایید.

خواص مفید جوانه ماش

در این مقاله با فواید جوانه ماش و خواص دارویی و درمانی آن در خدمت شما دوستان عزیز بودیم که امیدواریم این مطلب علمی برای شما مفید بوده و مورد استفاده شما دوستان عزیز قرار گرفته باشد. در صورت تمایل برای مشاهده انواع خواص مواد غذایی دیگر کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *