دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نحوه پاک کردن لکه و آثار به جا مانده روی لباس و پارچه در منزل

  • یلدا محمدی
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

روش ها و تکنیک های کاملا کاربردی برای پاک کردن لکه های مختلف از روی لباس و پارچه با امکانات موجود در منزل و نسخه های جادویی برای لکه زدایی آسان و سریع انواع لکه ها از روی لباس

برای پاک کردن لکه های مختلف از لباس و پارچه روش های مختلفی می شناسیم اما این بار نسخه های جادویی و تجربیات عالی در زمینه پاک کردن انواع لکه را معرفی میکنیم تا به کمک انها دیگر دغدغه از بین برده لکه ها را نداشته باشید و خیلی راحت و در مدت زمان بسیار کوتاهی انواع لکه را از روی لباس ها و پارچه های مختلف پاک کنید.

روش های کاربردی و مفید برای پاک کردن لکه لباس :

اولین اقدام برای پاک کردن لکه از روی لباس شناسایی نوع لکه است که نقش زیادی در نحوه پاک کردن دارد. بعد از تشخیص نوع لکه سریعا اقدام کنید و از قسمت پشت پارچه شروع نمایید تا از پخش شدن لکه جلوگیری شود. پارچه دیگری را به محلول مناسب که در ادامه برای هر نوع لکه معرفی میشود آغشته کرده و با سیستم ضربه ای عمل نمایید و پارچه را بر روی لکه بفشارید و نکته دیگر اینکه برای لکه های غیر چرب از آب سرد استفاده نمایید. آب داغ لکه غیر چرب را پایدار می نماید.

لکه زدایی لباس

لکه شکلات:

باقیمانده شکلات را از روی لباس برداشته و یک پارچه سفید چند لایه را زیر لکه قرار داده و به نسبت مساوی سرکه و الکل را مخلوط کنید و با پنبه روی محل لک بکشید و با پنبه دیگری آنرا خشک کنید.

لکه روغن ماشین:

برای از بین بردن لکه روغن از روی لباس کافیست آن را داخل کوکاکولا بخیسانید و بعد با آب و پودر لباسشویی شستشو دهید تا لباس کاملا تمیز شود.

 لکه خون :

برای از بین بردن لکه خون از روی لباس بهترین اقدام این است که لکه را با آب سرد بشویید، در صورت عدم تاثیر نشاسته را با کمی آب به آهستگی مخلوط کرده تا خمیر شود و آن را روی لکه خون بمالید و پس از خشک شدن نشاسته را از پارچه جدا کنید و پارچه را بشویید لکه از بین میرود.

لکه آدامس:

برای از بین بردن لکه آدامس از روی پارچه با تکه ایی یخ چندین بار بر روی لکه بکشید تا جدا شود، در غیر اینصورت میتوانید از بنزین استفاده کنید.

  •  آرون گروپس

لکه چربی:

برای از بین بردن این نوع لکه قسمت لک شده را با کمی نمک و الکل بمالید لکه به راحتی پاک خواهد شد، برای لکه چربی از آب داغ استفاده کنید.

لکه چسب:

برای جدا کردن چسب از لباس و از بین بردن لکه کافیست تکه پارچه ایی را به سرکه آغشته کرده و بر روی چسب قرار دهید به راحتی جدا خواهد شد و لکه از بین خواهد رفت.

لکه مرکب:

برای پاک کردن لکه مرکب محل لکه را در مخلوطی از الکل و سرکه سفید قرار دهید و بعد با آب سرد شستشو دهید تا لکه مرکب از بین رود.

لکه قیر:

لکه قیر را در بنزین بخوابانید و بعد از شستشو با مواد شوینده آنرا در مقابل آفتاب قرار داده تا لکه به کلی از بین برود.

لکه گل و لای:

یك عدد سیب زمینی را دو نیم کنید و بر روی لكه بمالید، سپس لباس را در آب سرد بخیسانید و بعد با پودر رختشویی شست و شو دهید لکه پاک خواهد شد.

لکه بستنی:

ابتدا پارچه لک شده را با محلول مایع لباسشویی و آب خیس کنید و سپس با پنبه ای آغشته به بنزین روی آن بکشید تا لکه از بین برود.

لکه میوه های رنگی:

لکه میوه ها را میتوان با مخلوط آب و آمونیاک شستشو داد و همچنین میتوان مقداری نمک روی لکه پاشید و بعد از مدتی با پودر رختشویی بشویید و در صورتی که لکه پاک نشد میتوانید از محلول کلر استفاده کنید.

پاک کردن لکه

با نحوه پاک کردن لکه های مختلف از روی لباس و پارچه آشنا شدید، نکته مهمی که برای لکه زدایی با محلول های بالا  باید به آن توجه کنید این است که  ابتدا از محدوده خارجی لكه شروع كنید و به سمت وسط لکه ادامه دهید تا لکه کاملا از بین برود. موفق باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *