دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آموزش بافت کلاه دخترانه جدید با قلاب

  • یلدا محمدی
  • ۳ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

آموزش بافت کلاه دخترانه زیبا و جدید را به صورت مرحله به مرحله در این مطلب ارائه می دهیم که با استفاده از این آموزش کامل و بی نظیر می توانید اقدام به بافت کلاه دخترانه زیبایی نمایید.

بافت کلاه دخترانه را می توان یکی از بافتنی های پرطرفدار و عالی دانست که یادگیری آن برای همه بانوان جذاب است. از این رو قصد داریم در این مقاله به معرفی دو مدل بافت جدید و جالب در این رابطه بپردازیم و شما را با آموزش بافت کلاه دخترانه لبه دار و بافت کلاه فرانسوی دخترانه که از کلاه های زیبا و مناسب برای دختربچه ها و دختران جوان است آشنا نماییم.

آموزش بافت کلاه دخترانه لبه دار :

کلاه بافتنی یکی از بهترین پوشش ها برای فصل زمستان است. همانگونه که می دانید کلاه های بافتنی دارای نوع بالایی می باشند و می توان مدل های متنوع آن را انتخاب و اقدام به بافت نمود. اگر به دنبال کلاه بافتنی دخترانه هستید، پیشنهاد می کنیم طریقه بافت کلاه دخترانه را که در ادامه ارائه می دهیم از دست ندهید و با استفاده از این آموزش بافت کلاه با قلاب، کلاه بافتنی دخترانه زیبایی ببافید. برای بافت کلاه با این روش شما نیازمند کاموا، قلاب و سوزن برای اتصال بخش های مختلف کلاه به هم هستید.

کلاه بافتنی دخترانه

اولین مرحله برای بافت کلاه بافتنی دخترانه، اندازه گیری دور سر است، با استفاده از سانتیمتر دور سر را اندازه بگیرید. توجه داشته باشید که اندازه دور کلاه باید کوچکتر از دور سر باشد، بهتر است اندازه دور کلاه را حدود ۲.۵ سانتیمتر کمتر از دور سر بگیرید. بعد از اندازه گیری به سراغ قلاب و کاموا رفته و چهار زنجیره بزنید و سپس با یک شلال آن ها را به هم متصل نمایید. توجه داشته باشید که هدف بافت دایره ایی کوچک به شکل زیر است.

آموزش بافت کلاه دخترانه

حال هشت زنجیره بزنید و آنها را از قسمت مرکز حلقه به هم متصل نمایید، برای این کار از شلال استفاده نمایید. سپس شروع به بافت ردیف ها نمایید و از این طریق دایره خود را تکمیل کنید. این کار را ادامه دهید تا دایره شما تکمیل گردد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

بافت کلاه دخترانه با قلاب

حال مرکز کلاه را سنجاق قفلی بزنید و سپس بافت را با زنجیره و شلال ادامه دهید.

آموزش بافت کلاه

حال در دانه اول، دو عدد پایه کوتاه بزنید و این نوع بافت را ادامه دهید تا به عرض دلخواه برای کلاه دست یابید. این کوک ها کل دور تا دور سر را پوشش می دهند.

آموزش کلاه بافتنی دخترانه

در این مرحله از بافت کلاه دخترانه با بافت تک دانه کار را ادامه دهید تا زمانی که به اندازه دلخواه برای کلاه دست یابید. انتخاب اندازه کلاه کاملا سلیقه ایی است و شما می توانید آن را تا بالای گوش ببافید و یا تا زیر گوش ها ادامه دهید.

آموزش بافت کلاه با قلاب

برای بافت قسمت لبه کلاه دخترانه، باید دو ردیف دور تا دور کلاه ببافید. بدین منظور از پایه کوتاه استفاده نمایید و کار را تا زمانی که به اندازه دلخواه برسید ادامه دهید تا لبه کار به دست آید.

آموزش بافت کلاه دخترانه با قلاب

حال با استفاده از کاموا و سوزن درشت، قسمت های انتخابی کلاه را کوک بزنید تا کلاه شما به شکل دلخواه در آید.

بافت کلاه دخترانه با قلاب

بافت کلاه دخترانه به پایان رسید، توجه داشته باشید که از این آموزش برای بافت کلاه نوزاد و دختر بچه ها نیز می توانید استفاده نمایید. در ادامه تصویر نمونه تکمیل شده کلاه بافتنی دخترانه را مشاهده می فرمایید.

آموزش بافت کلاه با قلاب

آموزش بافتن کلاه فرانسوی دخترانه

کلاه فرانسوی یکی از انواع کلاه های شیک و مناسب برای دختر خانم های جوان می باشد که با آمدن فصل های سرد سال می توانند این کلاه زیبا را ببافند و با این پوشش و بافت شال گردن، جذابیت استایل پاییزی و زمستانی خود را بیشتر نمایند. برای بافتن این کلاه زیبا باید یک به یک مراحل زیر را به دقت انجام دهید.

۱- برای سر انداختن دانه های کلاه فرانسوی باید تعداد آن ها ۸ تا باشد.

۲- در رج بعدی باید به ترتیب یک ژته, یک زیر, یک ژته, یک زیر بافته شود تا به انتهای رج رسید. تعداد دانه های انداخته شده بر روی میل در رج دوم ۱۵ دانه است(ژته در واقع اضافه کردن دانه بر روی میل به هنگام بافتن می باشد).

۳- در رج سوم تمامی دانه ها باید رو بافته شوند.

۴- در چهارمین رج باید به ترتیب یک ژته, دو تا از زیر, یک ژته, دو تا از زیر تا انتهای این رج بافته شود.

۵- در پنجمین رج نیز باید یک ژته, سه تا از زیر, یک ژته, سه تا از زیر تا آخر رج بافته گردد.

۶- برای بافتن رج های بعدی باید به همین روش بافته گردد و زمانی که ارتفاع بافت کلاه به ۱۷ سانتیمتر رسید باید ما بین دو ژته به تعداد ۲۱ دانه بافته شده باشد.

۷- در این مرحله باید به اندازه سه سانتی متر بافت ساده انجام شود. در این بافت، کلاه فرانسوی حالتی افتاده پیدا خواهد کرد.

۸- سپس دانه ها باید دو تا یکی بافته شوند تا تعداد دانه های روی میل به نصف برسند. بعد از آن به اندازه سه الی پنج سانتی متر یکی زیر یکی رو یعنی کشباف بافته شود.

۹- در نهایت باید تمامی دانه ها کور گردند و در قسمت بالای آن، منگونه کاموایی از همان نخ کاموا وصل شود.

۱۰- حال شما صاحب یک کلاه فرانسوی دخترانه خواهید بود.

نحوه بافت کلاه دخترانه

بافت کلاه فرانسوی دخترانه

امیدواریم آموزش بافت کلاه برای شما دوستان مفید بوده باشد و با استفاده از آن اقدام به بافت کلاهی زیبا و جذاب نمایید. در صورت تمایل به مشاهده آموزش های بیشتر و متنوع تر به بخش آموزش بافتنی مراجعه نموده و از دیگر آموزش های جدید و جالب در این زمینه دیدن فرمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *